Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Łasku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Łasku.

Data publikacji strony internetowej: 2016.12.14

Data ostatniej aktualizacji: 2021.02.04

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

Pewne dokumenty opublikowane na stronie mogą być niedostępne z uwagi na fakt, że:

–  niektóre pliki w serwisie  do pobrania nie są dostępne cyfrowo zawierają dokumenty PDF(nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) – lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.

–  nie zawierają audiodeskrypcji, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie obowiązującej ustawy o dostępności cyfrowej

– prawidłowo wyedytowanej warstwy tekstowej zgodnej z zasadami formatowania tekstu z zakresu „dobrych praktyk redaktorskich” (wielkie litery, kolorowe czcionki, zbyt mały kontrast

Oświadczenie sporządzono dnia 22.09.2020r.

Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 22.09.2020r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:

Tą samą drogą można składać wnioski o  udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

 

PROCEDURA SKARGOWO-WNIOSKOWA 

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, np.: przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określać dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia   z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Siedziba Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Łasku znajduje się  w dwukondygnacyjnym budynku  Starostwa Powiatowego w Łasku przy ul. 9 Maja 33.

Na parterze budynku znajduje się Powiatowy Zespół do spraw Orzekania o Niepełnosprawności, na pierwszym piętrze Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie.

Siedziba Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Łasku znajduje się na kondygnacji drugiego piętra budynku. Dostęp do siedziby Inspektoratu odbywa się przez wejście A od strony ul. 9 Maja. Winda uruchomiona w ramach parteru budynku, po wcześniejszym uruchomieniu sygnału dźwiękowego, znajdującego się na zewnątrz budynku.

Brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych.

Obsługa osób niepełnosprawnych po dokonanym wezwaniu – kontakt telefoniczny.

Osoby z psem asystującym i psem przewodnikiem, zostaną obsłużone po dokonanym wezwaniu – kontakt telefoniczny.

Obsługa osób niepełnosprawnych jest przewidziana na zewnątrz budynku.

Brak możliwości obsługi przez tłumacza języka migowego.

Dostęp do siedziby jest oznakowany tablicą informacyjną.

Przy budynku w którym znajduje się siedziba Inspektoratu znajduje się parking, wyznaczone dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

APLIKACJE MOBILNE

Inspektorat nie posiada aplikacji mobilnych.